Posted by : Unknown
Tuesday, 27 November 2012
![]() (၂) လႊတ္ေတာ္သို႔ ျပန္ၾကားသည့္ သမၼတ ဦးသိ္န္းစိန္၏ ၂၀၁၂ ခုနွစ္ ၾသဂုတ္လ (၂၀) ရက္ေန႔ပါစာအရ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္ ႐ုံးကတင္သြင္းခဲ့၍ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ တရား႐ုံးက ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သျဖင့္ ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းရန္ မျဖစ္နိုင္ဟူေသာအခ်က္သည္ သဘာ၀က်သည္။ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ တရား႐ုံးမွာ အျမင့္ဆံုးတရား႐ုံးျဖစ္ေနသျဖင့္ မိမိဆံုးျဖတ္ထားသည္ကို မိမိျပန္ျပင္ရမည္ဆိုလွ်င္ တရား႐ုံးဟူ၍ပင္ ေခၚ၍မရနိုင္ပါ။ တခ်ိန္တည္းတြင္ ခြဲခြဲျခားျခားမစဥ္းစားခဲ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား သက္သက္ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားလွ်င္ပင္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္မသတ္နိုင္ဟု တရား႐ုံးကဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါက ယင္းမွာလည္း လြဲေခ်ာ္ေနျပန္ပါသည္။ (၃) ယေန႔ ၾသဂုတ္လ (၂၁) ရက္ေန႔နံက္ ဘီဘီစီ အင္တာဗ်ဴးတြင္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးဘုန္းျမင့္ေအာင္ ေျဖၾကားသြားသည္တို႔အနက္ ေအာက္ပါနွစ္ခ်က္မွာ လက္ခံနိုင္ဘြယ္မရွိပါ။ (က) သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အဆိုျပဳသည့္ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ေရးကို လက္မခံနိုင္ရျခင္းမွာ လႊတ္ေတာ္ဘက္က အားနည္းခ်က္ ျဖစ္သြားမည္ကို မလိုလား၊ ၄င္းတို႔ဘက္က အမွန္ဟု ယူဆသည္။ (ခ) ဦးသိန္းစိန္ ခန္႔ထားသည့္ အစိုးရ၀န္ႀကီးအဖြဲ႔၀င္မ်ားတြင္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ခံထားရသူမ်ား မပါ၀င္ေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္က ၄င္းတို႔အား ျပည္ေထာင္စု အဆင့္သတ္မွတ္သည္။ လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႔စည္းသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္မ်ားတြင္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ခံထားရသူမ်ား မပါ၀င္ေသာ္လည္း အစိုးရက ၄င္းတို႔အား ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ သတ္မွတ္လက္ခံရမည္ ျဖစ္သည္။ ဦးဘုန္းျမင့္ေအာင္၏ အထက္ပါ တင္ျပခ်က္ နွစ္ခ်က္အေပၚ ေအာက္ပါအတိုင္းသံုးသပ္သည္။ (က) လႊတ္ေတာ္ဘက္က အားနည္းခ်က္ ျဖစ္ျခင္းမျဖစ္ျခင္းမွာ အဓိကမဟုတ္ပါ။ State Institutions ဟုေခၚသည့္ တိုင္းျပည္တည္ေဆာက္မႈ အေဆာက္အအံုတစ္စံုလံုး ပံုမွန္လည္ပတ္ေရး အေျခခံကသာ ၾကည့္ရန္လိုပါသည္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မဟုတ္သူမ်ားပါ ပါ၀င္ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ေကာ္မတီနွင့္ ေကာ္မရွင္မ်ားအား ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အျဖစ္ အတင္းအၾကပ္ သတ္မွတ္ခိုင္းျခင္းမွာ မမွန္ပါ။ သူရဦးေရႊမန္း၏ သား တိုးနိုင္မန္းဆိုသူမွာ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ မဟုတ္ပါဘဲလွ်က္ လႊတ္ေတာ္ကဖြဲ႔ေပးသည့္ ေကာ္မရွင္တစ္ခုထဲတြင္ ပါေနသည္ဟူေသာ စြပ္စြဲခ်က္ ထြက္ေပၚလွ်က္ရွိသည္။ ယင္းကိုဟုတ္မဟုတ္ စီစစ္သင့္ပါသည္။ (ခ) Presidential System ဟုေခၚသည့္ သမၼတစနစ္ကို က်င့္သံုးသည့္ နိုင္ငံမ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မဟုတ္သူမ်ားအား အစိုးရအဖြဲ႔၀င္မ်ားအေနျဖင့္ ခန္႔ခြင့္ရွိသည္။ ယင္းကို တကမၻာလံုးတြင္ က်င့္သံုးလွ်က္ရွိသည္။ ဤစနစ္ကို မႀကိဳက္လွ်င္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးေဆာင္သည့္ ပါလီမန္စနစ္ကို ေျပာင္းရပါမည္။ ယင္းတြင္အစိုးရ အဖြဲ႔၀င္မ်ားအားလံုးသည္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား ျဖစ္ရပါမည္။ သမၼတစံနစ္ကို လက္ခံက်င့္သံုးလွ်င္မူ လႊတ္ေတာ္အား သမၼတဦးေဆာင္သည့္ အစိုးရဖြဲ႔စည္းပံုႏွင့္ တထပ္တည္း စဥ္းစား၍မရပါ။ လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႔ေပးလိုက္သည့္ ႐ုိး႐ုိးကာ္မတီနွင့္ ေကာ္မရွင္မ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မဟုတ္သူမ်ားပါ၀င္ျခင္းမွာ ျပသနာမဟုတ္ပါ။ သို႔ရာတြင္ လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႔စည္းေပးလိုက္ၿပီး ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ရွိေစလိုသည့္ ေကာ္မတီနွင့္ ေကာ္မရွင္မ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ မဟုတ္သူမ်ားအား ပါ၀င္ေစလွ်င္မူ ေဖါင္းပြၿပီး တုိင္းျပည္အတြက္ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး ျဖစ္သြားပါမည္။ မလိုလားအပ္ေသာ ျပႆနာမ်ား ေတာက္ေလွ်ာက္ ေပၚနိုင္ပါသည္။ (၄) ဤ အၾကပ္အတည္းကို ေက်ာ္လႊားရန္မွာ တစ္နည္းသာရွိသည္။ ယင္းမွာ သမၼတဦးသိန္းစိန္ အႀကံေပးသည့္အတိုင္း ဖြဲ႔စည္းပံုကို ျပင္လိုက္ရန္ျဖစ္သည္။ စင္စစ္အားျဖင့္မူ ဦးသိန္းစိန္အေနျဖင့္လည္း ဖြဲ႔စည္းပံုကို ျပင္ျခင္လြန္းလွလို႔ေတာ့ ဟုတ္ပံုမရပါ။ အျခားထြက္ေပါက္ရွာ၍ မေတြ႔သျဖင့္သာ ျဖစ္ပံုရသည္။ အရင္းခံျပသနာမွာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ တရား႐ုံးတရားသူႀကီးမ်ားအေပၚ အယံုအၾကည္နည္းၾကသည့္ ေနာက္ခံျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ စိတ္ႀကိဳက္ ခန္႔ခဲ့သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ေနသည္။ ၄င္းတို႔အား ဦးသိန္းစိန္က စဥ္းစားခဲ့ရာ၌ အဂတိ တရားေလးပါးျဖစ္ေသာ ဆႏၵာ၊ ေဒါသ၊ ဘယာ၊ ေမာဟ ကင္းစြာ လြတ္လပ္၊ ဘက္မလိုက္ဘဲ ထက္ျမက္ရဲတင္းစြာ ဆံုးျဖတ္လုပ္ကိုင္မည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း ၄င္း၏ စာအရ ထင္ရွားေနသည္။ အမ်ိဳးသား ညီလာခံတြင္ တာ၀န္ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၾကသူမ်ား ျဖစ္၍ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္းဟူသည္မွာ နိုင္ငံေရးအရ စဥ္းစားျခင္း ျဖစ္သည္။ ခုိင္းတာလုပ္မည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအျဖစ္ ယံုၾကည္၍ ခန္႔ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္မွာ ထင္ရွားေနသည္။ ဤသည္ကို လံုး၀လက္မခံသင့္ပါ။ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ တရား႐ုံး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ဆန္႔က်င္ၾကျခင္းမွာ ဤအေျခခံေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဤအေျခခံကို အျမန္ဆံုးျပန္ျပင္ၿပီးမွသာ အျမင့္ဆံုးတရား႐ုံးမ်ား၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ေလးစားလိုက္နာသည့္ အစဥ္အလာေကာင္းအား ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ စတင္ထူေထာင္နိုင္ပါမည္။ (၅) ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုကို စတင္ျပင္ဆင္ရန္မွာ ယခုအခ်ိန္ေကာင္းျဖစ္သည္။ အခန္း (၆) တရားစီရင္ေရးနွင့္ စပ္လွ်ဥ္းေသာ က႑တစ္စံုလံုးကို ျပင္လိုက္ရန္ျဖစ္သည္။ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ တရား႐ုံးကို သီးျခားခြဲထုတ္ထားသည့္အျပင္ တရားသူႀကီးမ်ားအား သမၼတလုပ္သူက စိတ္ႀကိဳက္ ခန္႔ခြင့္ ျဖဳတ္ခြင့္ရွိေသာ ျပဌာန္းခ်က္ ပါရွိေနသမွ် ကာလပတ္လံုး မည္သည့္အခါတြင္မွ် ဥပေဒစိုးမိုးေရး မရွိနိုင္ပါ။ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ တရား႐ုံးမ်ားအား သီးျခားခြဲထုတ္ထားသည့္ ျပဌာန္းခ်က္ကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္ရန္လိုပါမည္။ တည္ဆဲ ၁၉၅၉ ခုနွစ္ တပ္မေတာ္ဥပေဒကို အသက္သြင္းရန္လိုပါမည္။ လြတ္လပ္၊ ဘက္မလိုက္၊ ထက္ျမက္ေသာ တရားစီရင္ေရး ယႏၱယားႀကီးေပၚေပါက္လာေအာင္ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္မ်ား အားမည္သို႔ခန္႔သင့္ ျဖဳတ္သင့္သည္ကို လူထုထံမွ သေဘာထားေတာင္းခံသည့္ လႈပ္ရွားမႈႀကီး စတင္သင့္ပါသည္။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနွင့္ စပ္လွ်ဥ္းေသာ ကိစၥမ်ားကို စစ္အစိုးရကဖြဲ႔စည္းေပးထားေသာ လႊတ္ေတာ္ကြက္ကြက္ ကေလးအတြင္းမွာသာ စဥ္းစားျခင္းမ်ိဳးမျဖစ္သင့္ေတာ့ပါ။ လူထုမ်ားပါ ပါ၀င္ပတ္သက္ခြင့္ရေအာင္၊ လူထု၏ သေဘာ ဆႏၵမ်ားက်ယ္ က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ထုတ္ေဖၚခြင့္ရေအာင္ သက္ဆိုင္ရာ နိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ လူထုအသင္းအဖြဲ႔မ်ား၊ သတင္းဌာနမ်ားက ကမကထ ျပဳၾကမည္ဆိုလွ်င္ စစ္မွန္ေသာ ဥပေဒစိုးမိုးေရး အတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ပါမည္။ (၆) ဖြဲ႔စည္းပံုကို ျပင္ၿပီးေနာက္ တရားသူႀကီးမ်ားအား အစမွအဆံုး အသစ္ျပန္ခန္႔ႏုိင္သည္။ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္သတ္မွတ္ေရး ကိစၥအားလည္း အတိအက် ထည့္သြင္းျပဌာန္းနိုင္သည္။ သို႔မဟုတ္ပါက ေဒၚေအာင္စုၾကည္ဦးေဆာင္ေသာ ေကာ္မတီသည္ပင္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္မရွိေတာ့ၿပီမွာ ေသခ်ာသည္။ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္မရွိလွ်င္ တိုင္းနွင့္ျပည္နယ္အဆင့္သာ ရွိပါမည္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒေအာက္သို႔ပင္ နွိမ့္ခ်စြာ ေခါင္းငံု႔၀င္ေရာက္ပါလွ်က္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကဲ့သို႔ ကမာၻသိ လူထုေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးကို တိုင္းနွင့္ျပည္နယ္ အဆင့္ေလာက္မွာသာ အလုပ္ေပး ထားျခင္းမ်ိဳးမျဖစ္သင့္ပါ။ စစ္အာဏာရွင္မ်ား၏ ဖြဲ႕စည္းပံုဆိုင္ရာ လွည့္ကြက္မ်ားကိုေဖၚထုတ္ ဆန္႔က်င္လႈပ္ရွား သင့္ၾကပါသည္။ |
Related Posts :
- Back to Home »
- ႏုိင္ငံေရး »
- လႊတ္ေတာ္နွင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ တရား႐ုံး ထိပ္တိုက္ျပႆနာအေပၚ သံုးသပ္ခ်က္
